wegopweg.reismee.nl

Limes route Duitsland

Alles op een usb stick gezet en dan kent de Duitse casino computer geen Windows 7!!

In de dorpen die wij aandoen(de winkelszijn nog gewoon gesloten van zaterdagmiddag tot maandagmiddag)en de campings waar wij staan zijn geen internet faciliteiten. Eindelijk een gokhal in Weissenburg in Bayern gevonden die ook internet heeft, wij hoeven niet te gokken maar mogen gewoon internetten.

Het is 25 juni,zeer zonnig en warm, zo'n 30C. De reis is tot nu toe voorspoedig gegaan,mooi fietsweer, geen regen(en dat zijn wij niet gewend), wind in de rug en niet te veel ongemakken (phpd).

Wij verbazen ons wel over de locaties van de camping, meestal naast een drukke (snel)weg, spoorlijn of langs de Rijn tegenover industriegebied. De campingbewoners zijn of vaste gasten/bewoners of al wat op leeftijd. Kamperen met een tent is niet gebruikelijk en zeker niet met fietsen erbij.

Een paar x per dag vertellen wij waar we vandaan komen en waar we naar toe gaan. Men is erg geinteresseerd in ons gepack en vooral de zwaarte en hoeveelheidroept vragen op.

De eerste km. gingen langs de Rhein en omniet weer dezelfde route alsvorig jaar te rijden hebben we 'tot onze spijt' gekozen voor de zwaardere variant via het Taunesgebergte. Klinmetjes van 5 tot 9% en dat een paar km. lang.Onbedoeld deden we mee met een plaatselijke giro van een of andere wielervereniging, veel aanmoedigingen gehad, maar ook beschuldigd van het gebruik maken van een hulpmotor. Een aantal wielrennerszagen onze Rohloffnaaf aan voor een motor.

Gekampeerd bij een visvijver en de Fisher feste van Miehlen bezocht. De forel werd gevangen, geroosterd en door ons opgegeten onder het genot van een glas witte wijn en muziek van een plaatselijke zanger en toetsenist. muziek a la Andre Hazes , best wel gezellig.

Om de ergste berg te vermijden hebben we een stukje getreind. Complimenten aan de Duitse spoorwegen, erg fietsvriendelijk.Overal liften en speciale ruimte in de coupe's voor fietsen. Ook complimenten aan de Duitsers, ontzettend hulpvaardig. Je hoeft maar even stil te staan en ze vragen of ze je met het een of ander kunnen helpen. We gunnen vanaf nu de Duitsers bijna de WM, ze waren na de nederlaag tegen Servie hartstikke zenuwachtig, maar gelukkig ze zijn door. Ze zijn al net zo gek als de Nederlanders, beschilderde gezichten en vlaggetjes op de auto's. Elk zich zelf respecterende biergarten heeft een groot scherm om de WM te kunnen volgen.

Na de bergen het lieflijke landschap van de Main en Tauber. We hebben voor een deel de liebliches Taubertal, der klassiker,gevolgd. Aan te bevelen voor fietsliefhebbers die niet te zwaar willen fietsen. Pittoreske dorpjes zoals Bad Merkenstein en Rothenburg ob der Tauber, mooie omgeving, goede wijnen en bier en leuke gasthofen of zimmers.

Wij rusten nu een dagje uit in Weissenburg, een camping gevonden bij een klein meertje, drukke weg en aanvliegroute van de Duitse luchtmacht, heerlijk zoveel geluid na de rust van Garderen.

familie van noort

hee

fijn dat de reis voorspoedig verloopt.

genieten jullie van een vrij weekend of fietsen jullie door?

Ben droomt regelmatig van jullie.

groeten van ons allemaal.

wilna

ziet er goed uit! en heerlijk fietsweer toch. Hier is het de hele week ook al top. Vandaag maar weer geoefend voor de donauroute. Meer voor de afstand dan voor het nivo, want zwaar is ie niet. Wel lang... Maar ach, 3 weekjes maar. Leuk om jullie te volgen, heel veel plezier. Hartelijke groet, ook van hans.

henk-jan & iris

hallo dick en marjan, leuk om jullie zo te volgen geniet van je "vrije" weekend, en dan weer op de pedalen, we genieten hier ook volop van prachtig weer, blij dat Robin er weer is, die geniet er ook weer van dat ie in Ermelo is, nog veel fiets-plezier, we houden jullie in de gaten !!! Greetz

sybrecht

Fijn dat alles goed gaat en dat jullie geen regen hebben. Geniet ervan groet Sybrecht en Ray

jeanne

Ha Marjan en Dick, komt me bekend voor van die Duitse campings. Zeker zonder geluid erbij, lijkt het allemaal prachtig en in het zuiden zijn er meer campings voor wandelaars/fietsers.

Wendy

Marjan, je pennevruchten zijn leuk om te lezen, ik neem aan dat ze niet uit Dick zijn koker komen!?
Ik heb op internet de nimes route bestudeerd en tegelijkertijd mijn topografische kennis weer helemaal opgefrist!
Dat stukje treinen halen jullie tzt nog maar even in op de hometrainer....
Gruss Gott und alles gute.

ici Paris

Wendy, Dick heeft andere kwaliteiten kan er niet zo snel opkomen maar ze zijn er. Niet een daarvan is bergop fietsen dat is jammer want eraf is dan weer zo leuk. Jammer dat het budget geen volgwagen voor de bagage toeliet want dat scheelt een tandje of twee. Voor de rest prachtige foto's , forel en wijn o wat kan fietsen leuk zijn. Vandaag zeker door de 1000 heen dus de eerste 50 verdient. De weergoden zijn jullie zeer goed gezind dit jaar. Week 2 dus nog 50 , hou ons op de hoogte en we wachten met smart of het vervolg verhaal.
R&A