wegopweg.reismee.nl

Limesroute Duitsland en Oostenrijk

Wij zijn blij met de reacties, leuk om die allemaal te lezen.

We zijn nu Klosterneuburg, vlak voor Wenen, in Oostenrijk, 1560 km.

Duitsland ingeruild voor Oostenrijk, het landschap langs de Donau blijft interessant. Mooie stadjes, heuvelachtig achterland en hier en daar een kraftwerk of industrieterrein. Af en toe is het wel wat saai, het langgerekte fietspad langs een stromende rivier.

De steden Passau , Linz en Wenen bezocht, we hebben soms het gevoel dat we weer een pelgrimsroute volgen, zoveel kerken en pracht en praal.

Met dank aan de tips van Henk voor de omgeving Linz , maar volgens moe Bos staat het grootste kerkorgel toch in Passau!

In Linz hebben we naast de Dom de laatste spannende 30 minuten van de wedstrijd Nederland tegen Brazilië gezien. Het wordt nu toch wel spanned!

De adviezen van GJ zijn ook opgevolgd, we hebben de gruner Veltliner, Zweigelt en in Duistland de frankenwijnen geproefd. De Donau stroomt door de Wachau wijnstreek in Oostenrijk. We weten nu waar de wijn vandaan komt die altijd op de kaart in Ladis staat.

De Donauroute fiets je niet alleen, het is vooral in het weekend een drukte van belang en ook de campings zijn dan goed bevolkt. We komen nu veel groepen Tsjechen tegen, het is toch lastig om met ze te communiceren. Het is de laatste dagen ook bevolkt door de muggen, gek word je van die beesten. De deet gaat hard, adviezen voor bestrijding van deze pestkoppen zijn welkom.

We maken best wel lange dagen. Een voorbeeld van een fietsdag:

Om half 7 gaat de wekker, een nacht geslapen met phpd (pijntje hier pijntje daar), vooral de slaaphanden doen het goed. Tassen op de fiets, tent afbreken en wassen en ontbijten. Om haf 9 op de fiets. Na een kilometertje of 30 een kop koffie (in café) en boodschappen doen voor de lunch . Om 1 uur de lange stop voor het middagbroodje (op een picnic plek) en in de middag ook nog eens een stop voor iets zoets. We drinken veel water, vooral met de warmte. We komen door de dag heen door leuke plaatsen en ontmoeten mede reisgangers, vooral fietsers (schept toch een band) van diverse nationaliteiten. Tegen 4en stoppen we meestal, ligt ook een beetje aan de afstand die we willen afleggen. Tassen afladen, tent opzetten en dan een naar onze mening welverdiend koud biertje (in café of biergarten) . En dan wassen (Marjan), onderhoud fietsen e.d. (Dick) en koken en dat laatste is volgens Dick niet makkelijk op een klein pitje, maar het smaakt toch heel lekker. We hebben inmiddels wel de instant noedels ontdekt; pakje open , water erbij ,potje groente en klaar is je maaltijd. Natuurlijk bij het eten de plaatselijke wijn erbij. En om een uur of half 11 naar bed. Dat is ons fietsleven in Europa. En het bevalt ook nog!

Frans en Rika

Pas op voor sleur fietsvrinden........volgens ons hebben jullie nog steeds geen regen gehad, vreemd......haha
Laat je niet gek maken door die muggen, smeer je maar eens in met verse citroenen, werkt zeer verfrissend. Hoeveel km nog naar Istanboel? Gr F en R

Wendy

Terwijl ik dit tik maakt heel nederland zich op voor de halve finale .Vanuit mijn ooghoek zie ik op tv het volgen van de spelersbus, kan het nog gekker? Wanneer Oranje wint zie ik kansen voor Bert Van Marwijk als onze nieuwe MP. Wat betreft de muggen, slik vitamine b12, dan vinden ze je niet meer lekker. GJ en ik , duidelijk geinspireerd door jullie trektocht ,zijn afgelopen zondag helemaal (...)naar Nunspeet gefietst, wind tegen... heen en terug !
Nog meer respect voor jullie.
Enne, niet altijd van die instant prut eten hoor,da's toch niks voor Dick trouwens;-)
Liefs Wen

Nienke

Ha Dick en Marjan,

je zou gewoon zin in fietsen krijgen als je jullie verhalen leest!De biergarten in Duitsland bevielen ons het afgelopen weekend ook goed.
Succes met z'n 2en! Geniet ervan.

Paul B.

Ha die oom en tante! Mooie verhalen hoor...mis nog een beetje de vrouwen en het wild stappen, maar misschien komt dat doordat mijn vakanties er meestal zo uit zien!
Ik zou zeggen hou vol, NL is het WK kampioen geworden...dus je hoeft niet terug te komen voor de huldiging!

Paul B.

Oh...tik foutje...NL is GEEN WK kampioen geworden!

ICI PARIS

Quatrieme semaine en route .Het leed is geleden in Oranje Staat en we kunnen weer normaal doen , viva L'espagna. Vandaag krijgen de voetbal prinsjes een rondvaart en dan maar trainen op " Fair Play". In Paris weinig van de gekte gemerkt een verdwaalde gil uit een Spaans appartement, c'est tous.Hebben jullie het nog gevolgd of is het ,om met de woorden van Jan Jansen te spreken, DE FIETS.DE FIETS EN ANDERS NIETS.Het is rustig op het blog jullie hebben Bratislave al gehad en nu verder Tsjechie in en daar wordt het heel rustig en moeilijker om te internetten denk ik. Wij maken ons op voor de 14 Julliet dus morgen de Parade en het vuurwerk bij de Eiffel samen met de koelbox en 30.000 andere Fransen.Over het weer geen klagen, we hebben als weer diverse weer alarms gehaald, hitte alarms en storm alarms en niet te vergeten Oranje stress alarm , er gaat niets fout meer zolang er maar alarm wordt gegeven. Hoe gaat het met de Donau het wordt weer tijd voor wat foto impressies. De routine zit er nu wel goed in denk ik, benen weten niet meer beter dan rondmalen en dan s'avonds voor de tent even de " Avond Etappe " doornemen en de tocht van de komende dag. Hoe staat het met de onderlinge relatie die moet na een maand van heel dicht op elkaar leven toch in een andere demensie zijn gekomen, ik denk dat de lezers daar wel in zijn geinteresseerd , of niet natuurlijk.Zijn de vliegen nog steeds jullie trouwe tegenliggers die niet uitwijken? In Ermelo alles rustig , sommige zien dingen weer wat scherper en ook aan de verzakking wordt gewerkt. Wij hopen weer wat gauw te lezen op deze site want het wordt wel zeer rustig iedereen maakt zich op voor de broodnodige vakantie denk ik , ja en dat moeten jullie missen dit jaar, gewoon doortrappen en je targets halen, het leven is ongelijk verdeelt, we leven met jullie mee. Luitjes doe je best er staat al 2000 op de teller en zo'n maand fliets voorbij. Bon Voyage en tot de volgende week. A&R

info@annalien.nl

Hoi Dick en Marjan,

Wat leuk om het reisverslag van jullie fietstrektocht te lezen.
Echt stoer om zoiets te ondernemen.Al die verschillende mensen uit verschillende culturen,erg interessant.
Veel succes met jullie fietstocht.

Groetjes van de nichten uit Ermelo {Anja en Corlien}