wegopweg.reismee.nl

Limes route Duitsland vervolg

Het is 30 juni, snikheet en we zijn in Passau aanbeland. De Altmühl ingewisseld voor de Donau. Wij hebben nu 1200 km. op de teller staan. Helaas deze keer geen foto's erbij omdat het internetcafe geen usb sticks accepteert ivm virusgevaar.

Is wel makkelijk fietsen zo langs de Donau, je ontmoet vele fietsers uit verschillende landen. Australie lijkt oververtegenwoordigd te zijn.

InBeieren een aantal kerendiscussie gevoerdover de sociaal economische situatie van Duitsland. Daaar worden we niet vrolijker van, de recessie wordt veroorzaaktvolgensde Beiernaren doordie Wende, de EU, de Turken en de Russen, alle ausländeretc...Wilderszou het hier goed doen, rechts heeft hierook 50% van de stemmen gehaald.

Toch ook wel aardig om eengesprek te hebben over het milieu met een mevrouw die de heuvel niet fietsend kon halen vanwege de warmte.De omslag in het weer van 10 naar 30 graden was toch een gevolg van het verkeerde gebruik van onze aarde, kijk ook maar naar BP in Amerika. Wij maken alles kapot. Wij zijn de mening toe gedaan datzij de top niet kon halen vanwege haar gewicht.

Omgeving is prachtig en in Regensburg (een stad die het waard is te bezoeken) hebben wij met de Duisters de overwinning op de Engelsen gevierd, wat eenvreugde! Het leek wel ofzeWereldbeker al op zak hebben. We hoorden dat Nederland ook gewonnen heeft, zou toch mooi zijn, duitsland tegen nederland.

Wij slapen nu op een camping dicht bij Passau, maar zonder snelweg of spoorlijn. Nu hebben we te maken met een campingeigenaar die laat op de avond het gras gaat maaien. Hij heeft tevens een Lourdeskapelletje op zijn camping ingericht ter nagedachtenis aan zijn moeder, die de camping aan hem heeft egschonken. Je komt vreemde leute tegen!

De volgende keer waarschijnlijk een bericht uit Oostenrijk

Pamela, Nanda en Jacoline

Hallo Dick en Marjan,
Ook hier is de warmte stikkend, vandaar dat we eens rustig de tijd konden nemen om jullie verhalen en foto's door te nemen! Pamela wenst jullie heel veel fietsplezier! Ps: Ooit gedacht om te (water)fietsen naar een onbewoond eiland?? Daar komen vast geen treinen, auto's en grasmaaiers!! ;-)

Gert Jan

Met die hitte maar niet al te druk maken over wat er zich hier allemaal afspeelt en op de fiets naar Nepal kun je er voorlopig niet veel aan doen. Nou ja al die uitstoot van de jaguar van Dick komt voorlopig niet de lucht in. Prima voor het milieu!! Jullie gaan nu richting de mooie wijnvelden in Oostenrijk en een koude en droge riesling is zeker aan te bevelen. Mijn wijntip is huis Laudegger bult!! Een echte omfiets wijn volgens de kenners!!!!

henk van der schaft

Na Linz kom je onderweg langs Steier. een typisch oud oostenrijks stadje. en zeker de moeite waard om te bezoeken. Als je van orgelmuziek houdt is een bezoek aan het klooster van St. Florian erg de moeite waard. Volgens mij wordt er dinsdagsmiddag op het orgel gespeeld. Een van de meest indrukwekkende orgels die er bestaan, in het verleden bespeeld door Anton Bruckner. Is ruim 5 jaar in de restauratie geweest maar sinds een paar jaar weer in gebruik.
Als je langs een lokale markt komt, moet je niet raar staan kijken als je heel foute souvenirs tegen komt uit WO 2. Kennelijk hoort dat nog een beetje bij de tradities in Oostenrijk. Ik weet niet of jullie naar Wenen gaan, maar zo ja trek er dan een paar dagen voor uit. De paleizen zijn prachtig evenals de dierentuin met de botanische tuin. In Burgenland wordt veel wijn verbouwd en bij iedere wijnboerderij kan je uitgebreid proeven. Wel handig om dit aan het einde van de fietsdag te doen want het gaat wel in je benen zitten met dit warme weer.

henk van der schaft

Mijn Duits is ook niet meer wat het geweest is. Het plaatsje heet geen Steier maar Steyr. Nog steeds de moeite waard om naar toe te fietsen. Mocht je nog een heel bijzondere gedenkplaats willen bezoeken ga dan naar Mauthausen (ligt op de route dicht bij Enns). Het voormalige concentratiekamp is nog redelijk bewaard gebleven (ligt op de heuvel net buiten het plaatsje en is goed aangegeven). De beruchte steengroeve vindt je op de weg er naar toe (afgesloten met gaas en een hek, maar duidelijk zichtbaar doordat er een hap uit de berg is gehaald).

Riet

Hoi!
1200 km. Toch wel een beetje de afstand die veel Nederlanders binnenkort gaan afleggen naar hun vakantiebestemming, maar dan wel met de auto...
Inderdaad, de vakantie is begonnen. Nog een paar dagen en dan gaan we de kou van Chili in. Is het eindelijk lekker warm....zoeken we de winter op! Hopelijk draaien de toverdozen in Zuid-Amerika nog steeds en kunnen we jullie volgen.
Wel prettig overigens die adviezen van onze sommelier uut Harderwiek....
Groeten!!

ici paris

Week 3 ,Time fly's maar voor jullie time with flies. je had wat practische ervaring op kunnen doen op de dijk Enkhuizen -Lelystad .mond open en kauwen want ze zitten vol proteienen. Knappe grote tent trouwens wat is het record van opzetten en afbreken. heb voor Lowlands zo'n 2 sec tent gekocht maar nog niet getest zal wel 2 uur worden. Plaatjes zien er weer heerlijk ontspannen uit , beter dan La Defence. Kan me iets voorstellen dat het saai wordt naast die eeuwig stromende rivier te fietsen , ik heb na 4 uur de Marne linker en rechter oever op een mooie Zondag middag en het ontwijken van ge desorienteerde Fransen op fietsen ook mijn zakken vol.Hier kabbelt het leven ook rustig voort , mooi weer , de rokken en de truitjes worden steeds korter ,wat wil je dan nog meer behalve fietsen.De Tour is van start , eindelijk eens een echte sport op TV al hoewel ze gisteren met z'n allen weer op ligfietsen zaten maar dat hou je de eeste dagen. Wel handig deze blog met allerlei omfiets wijn adviezen en toeristische tips ,kan volgend jaar gebundeld en uitgegeven worden bij de bezige vlieg. Fiets vakantiewoning in Garderen ziet er goed uit zeker iets om voor terug te komen , moet nog wel een naam hebben zoals gebruikelijk ( als mensen orginele ideeen hebben?)en het wordt een nieuwe ATB start plaats. Ik hou de benen even stil en laat jullie op weg gaan naar het land van " dobre Oeta en kak dela. Ga rustig door en tot de volgende blog.ps een voordeel van zo'n rivier is dat je nooit een afslag mist of twijfelt hier links of rechts. A&R