wegopweg.reismee.nl

Terug in Nederland

Een maandje eerder dan gepland zijn we terug in Nederland, hoe zou dat nou komen????? Na 30 uur reizen (we slaan 2 nachten over) landen we met een flinke tegenwind op Schiphol. We overnachten in een hotel in Amsterdam, slapen een halve etmaal en fietsen dan terug naar Garderen via de Zuiderzee route. De meeste tijd gelukkig wind mee, behalve in de polder bij Eemnes. We ervaren gelijk weer dat het ook in Nederland hard kan waaien. De eindstand van het aantal gereden fietskilometers is 7690.

Wat blijft ons bij aan onze (fiets)reis:
Dat je op de fiets een land goed kan ruiken (planten, uitlaatgassen, eten e.d.), kan horen (de vogels,krekels , het getoeter, een stad) , kan zien (ook de bermen zeggen wat over een land) en kan voelen (met name bergop). Dat je veel contact hebt met de lokale bevolking, vooral in de Islamitische landen. Dat we ons in elk land veilig hebben gevoeld. Dat je met lopen andere spieren gebruikt dan met fietsen, wat spierpijn tot gevolg heeft. Dat reizen per openbaar vervoer heel leuk kan zijn en lekker snel is. Dat elk land zijn eigenaardigheden heeft. Dat je elkaar af en toe goed zat kan zijn. Dat je tijd heb om te peinzen over allerlei dingen. Dat ik (Marjan) na 7 maanden Dick nog steeds in de wielen rij (letterlijk). Dat we Turkije en Nepal het leukste/prettigste/mooiste hebben gevonden. Dat we de vele reacties op de site en het contact per e-mail erg hebben gewaardeerd. Dat terugkomen leuk is maar er gespaard gaat worden voor een volgende reis. Er is nog zo veel te zien!!!

Dat ik (Marjan) volledig verantwoordelijk ben voor de inhoud van deze site.

Joke

Heerlijk was het om vanachter de computer te genieten van jullie mooie avontuur. Soms met een flinke dosis jaloezie, soms heerlijk genietend naast de warme kachel en bedenkend dat thuis ook zo gek niet is!
Welkom thuis, en ik ben benieuwd naar jullie volgend avontuur!

henk van der schaft

Beste Marjan en Dick,

Het is eigenlijk heel snel al weer voorbij gegaan. Ik hoop dat jullie heel veel hebben genoten van de prachtige reis. Het zal wel even wennen zijn om weer in het normale werk ritme te komen.
Maar dit is een bijnzondere ervaring geweest waar jullie weer lang van kunnen nagenieten.

Groeten
Henk

Miriam

Welkom thuis! Ik heb genoten van jullie inspirerende verhalen en foto's. Leuk om door jullie door onze samenvallende fietsroute langs de Donau te hebben ontmoet. Nog steeds hebben Martin en ik het regelmatig over jullie. Daarom hoop ik dat we het contact IRL kunnen voortzetten.
En die baan? Op mijn werk is net een nieuwe directeur aangenomen, dus daarvoor ben je net te laat, Marian. Er komt vast iets interessants op je pad. Ik zal voor je duimen.
Hartelijke groet,
Miriam

corlien en anja

Dinsdag signaleerden wij jou (Marjan) fietsend in Ermelo. Leuk je ook nog even gesproken te hebben. Wij hebben genoten van jullie verhalen en hopen dat jullie weer kunnen wennen in Nederland. De foto van de "Annalien" tas, die je ons mailde, was een leuke verrassing! Leuk dat jullie Turkije als één van de hoogtepunten hebben ervaren. Zelf zijn wij er ook geweest, vooral Cappadocië vonden wij geweldig.

Marjan, succes met het vinden van een nieuwe job. Als we wat zien/horen dan laten we het je weten.

Dick, jij gaat in juni weer beginnen, begrepen we. Nou nog even lekker genieten.

Tot ziens
Corlien en Anja

Klaas

Welkom terug in Nederland.
Dank je wel dat we via jullie mochten meekijken op deze prachtige tocht.
mvg
Klaas

Kitty

Welkom terug.... Kan me voorstellen dat het laatste stukje fietsen niet het mooiste is geweest, maar wel vertrouwd.
Vond het meelezen heerlijk, maar was wel regelmatig jaloers.
En Marjan, snel maar live wat afspreken........!

Koert en Jeannette Schoon- v.d.Veen

Hoi Dick en Marjan

We hoorden vandaag dat jullie terug zijn in Nederland, en dat jullie reisverhalen op internet te lezen zijn.
Jammer dat we dit niet eerder wisten.
We zijn erg onder de indruk van jullie reis.
We hopen dat jullie weer snel gewend zijn aan het Nederlandse leven

gr.
Koert en Jeannette

Anne-Wil

Hoi Dick en Marjan,

Welkom thuis!! Fijn dat jullie weer heelhuids terug zijn. Ik heb erg genoten van alle verhalen en foto's!

Over een maandje zitten wij met de backpack voor 3 weken in Maleisie en borneo. spannend!

groetjes,
Anne-Wil

Liesbet

Welkom weer in Nederland!

Leuk om je verhalen te lezen. Ik hoop je weer op de Bredero te zien!

Groetjes,
Liesbet